Ghid de Prevenire a Raspandirii Coronavirus la Locul de Munca

Acest ghid de prevenire coronavirus a fost realizat pe baza informatiilor de pe site-urile oficiale romanesti și se bazeaza pe cele mai bune practici aplicate de firmele care si-au pastrat activitatea pe parcursul starii de urgenta si in prezent. Fiecare antreprenor ar trebui sa se adreseze directiilor de sanatate publica teritoriale sau sa acceseze site-urile oficiale pentru a se asigura ca operatiunile lor respecta reglementarile in vigoare.

PREVENIRE CORONAVIRUS – REGULI GENERALE DE IGIENA 

  • do Purtarea obligatorie a mastii (medicale/non-medicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atat gura, cat si nasul;
  • Fiecare persoana trebuie sa se spele pe maini cu apa si sapun cel putin 20 de secunde ori de cate ori este nevoie, dar in special inainte de intrarea in incinta de lucru (birou, hala, cabinet, magazin etc), inainte si dupa utilizarea toaletei, inainte de a manca sau inainte de a patrunde in spatiile special amenajate pentru mancat, in vestiare, la sfarsitul programului de lucru, la reintoarcerea la domiciliu;
  • Practicarea distantarii fizice de 1,5 m;
  • Incurajarea muncii de acasa atunci cand este posibil;
  • Dezinfectarea periodica a suprafetelor si echipamentelor;
  • Practicarea stranutului si tusitului in plica cotului sau intr-un servetel de unica folosinta;
  • Incurajarea angajatilor bolnavi sa stea acasa;
  • don’tEvitarea atingerii fetei, ochilor, nasului sau gurii cu mainile neigienizate (si atunci cand fumati, mancati, beti etc);
  • Evitarea strangerilor de mana ca salut; evitarea contactului fizic;
  • Evitarea servirii din vesela comuna a mancarii, bauturii, evitarea impartirii/atingerii tigarilor sau a echipamentelor personale;

!Stabiliti impreuna cu firma de curatenie sau cu personalul de serviciu un program zilnic de dezinfectare!Instruiti toti angajatii cu privire la obligativitate pastrarii normelor de igiena si dezinfectare la locul de munca!Asigurati-va ca regulile  de igiena sunt respectate!

PREVENIRE CORONAVIRUS – MASURI PENTRU ANGAJATORI

Accesul la locul de munca

  • Decalati programul de lucru, daca aveti mai mult de 50 de angajati, astfel incat începerea și terminarea programului de lucru sa se realizeze la intervale de min. 1 ora, pe parcursul a min. 3 ore, in tranșe de min. 20% din angajati;
  • Asigurati triajul observațional al angajaților și nu permiteti prezenta la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
  • Stabiliti culoare speciale de circulatie pentru angajati, in vederea evitarii aglomeratiei in interiorul cladirii; separati circuitele de intrare de cele de iesire de la sediul firmei, acolo unde este posibil;
  • Asigurati accesul furnizorilori externi, altor persoane care intra in sediul firmei, cu respectarea masurilor de protectie stabilite;
  • Amplasati dozatoare cu solutii dezinfectante la intrarea in sediu, precum si in fiecare sector al locului de munca;
  • Puneti la dispozitia angajatilor produse de igiena personala (sapun, dezinfectant pentru maini, etc.) și produse pentru dezinfectarea suprafetelor;

Spatii de luat masa

  • Plasati indicatoare pentru a reaminti angajatilor obligativitatea dezinfectarii mainilor inainte si dupa luarea mesei;
  • Planificati pauzele de cafea/masa pentru a reduce numarul de persoane simultan in zonele de recreere/masa;
  • Mentineti distantarea fizica prin rearanjarea scaunelor si meselor;
  • Aruncati gunoiul menajer des;
  • Dezinfectati periodic mesele si alte obiecte/mobilierul atins in mod frecvent (manerele usilor de frigider, microunde, robineti, suport farfurii, dozator apa, expresor, cutii etc)
  • Asigurati aerisirea incaperilor pentru a evita recircularea aerului in zona de luat masa;
  • Asigurati separarea echipamentului de protectie de celelalte haine pastrate in zona de luat masa sau in vestiare;

Imbracaminte

  • Daca trebuie sa curatati echipamentul de lucru, utilizati pungi de plastic si pastrati-l in punga de plastic pana cand va fi spalat/dezinfectat.

Echipamente

  • Restrictionati utilizarea la comun a echipamentele; daca aceasta nu este posibil stabiliti ce echipamente si utilaje sunt utilizate in fiecare zona si dezinfectati periodic, mai ales la schimbarea turelor;
  • Dezinfectati zonele de contact comune, butoanele (vezi copiatorul sau telefonul fix de exemplu) – inainte si dupa utilizare;

Birouri

  • Restrictionati accesul si plasati banere cu datele de contact (numere telefon) in afara birourilor, pe usa;
  • Limitati numarul persoanelor care pot intra in birouri sau restrictionati accesul in spațiile de lucru interioare;
  • Mentineti cerintele de distatare fizica;
  • Restrictionati atingerea lucrurile/obiectele inutil;
  • Restrictionati utilizarea la comun a tastaturilor, telefonului (fix sau mobil), mouse-ul, rechizitelor, echipamentelor de birou sau documentelor;
  • Dezinfectati elementele atinse in mod obisnuit, cum ar fi manerele usilor, scaunele, mesele etc;
  • Balustrada scarilor: nu utilizati balustradele scarilor si dezinfectati-le periodic;
  • Dezinfecți suprafețele de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore;

Lifturi

  • Purtarea mastii este obligatorie in lift;
  • In exterior – plasati postere pentru a reaminti numarul maxim de persoane care pot urca concomitent si pastrarea distantarii fizice atat in lift cat si pe perioada asteptarii acestuia;
  • In interior – mentineti distantarea fizica prin reducerea numarului de persoane care pot urca simultan; pasagerii trebuie sa se pozitioneze cu fata spre peretele liftului pentru a evita zona de respiratie a celorlalti;
  • Plasati postere cu obligativitatea pastrarii normelor de igiena;
  • Plasati solutii dezinfectante in interirul liftului;
  • Igienizati periodic, mai ales butoanele liftului si manerele;

Scari

  • Restrictionati trecerea unul pe langa celalalt pe scari. Asteptati ca scarile sa fie libere pentru a le utiliza;

PREVENIRE CORONAVIRUS – MASURI PENTRU ANGAJATI

Sedinte

  • Utilizati obligatoriu masca de protectie;
  • Limitati numarul de persoane participante la un nivel strict (de ex. max 5), cu min. 1,5 m spatiu intre scaune. Acolo unde se poate, mutati sedintele in aer liber sau realizati-le de la distanta.
  • Utilizati ghidul de simtome realizat de autoritatile romane pentru a verifica starea de sanatate a angajatilor. Chiar daca nu se inregistreaza cazuri pozitive, ramaneti informati cu privire la simtomele specifice Covid-19 astfel incat sa puteti realiza auto-evaluarea starii de sanatate;
  • Dezinfectati scaunele, mesele, pixurile si alte materiale utilizate in timpul sedintelor;
  • Evitati atingerea fetei cu mainile nedezinfectate sau ducerea la fata/gura a diverselor obiecte utilizate in timpul sedintei (cel mai des se intampla cu pixurile sau creioanele);

Echipe de lucru

  • Nu permiteti angajatilor din echipe diferite sa schimbe turele sau echipa in care lucrau initial;
  • Mentineti distantarea fizica de 1,5 m intre angajati. Marcati locurile unde fiecare persoana trebuie sa se pozitioneze;
  • Pentru birourile orientate fata-fata asigurati separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool (min. 70%);
  • Programati, daca este posibil, echipele de lucru astfel incat sa limitati numarul de persoane la birou/santier etc;
  • Asigurati o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fața-spate si spate-spate;

CE SA FACI IN CONTINUARE

Citeste si:

COVID-19 – Cash Flow Management

Continuitatea afacerii