Obiectivele Studiului De Piata

Studiul De Piata Este Obligatoriu Pentru Toate Afacerile

Obiectivele studiului de piata trebuie definite inca de la faza de proiect, pornind de la aspectele asupra carora doresti sa iei anumite decizii care sa te ajute in implementarea cu succes a unui proiect, fie ca este vorba de o afacere noua sau ca vorbim de lansarea unui produs sau serviciu. Posibile obiective ale studiului de piata ar putea fi, de exemplu, cunoasterea clientilor, sau cum poti fi acestia targetati.

Astfel, stabileste foarte clar obiectivele studiului de piata si rezultatele pe care doresti sa le obtii, deoarece obiectivele gresit stabilite pot conduce la concluzii gresite. Nu lua decizii sau nu trage concluzii inainte de finalizarea studiului. La final s-ar putea sa obtii informatii la care nu te asteptai si care pot influenta radical ideile pe care le aveai la inceput de drum.

Stabileste cele mai importante obiective

Intocmeste o lista cu cele mai importante informatii pe care doresti sa le obtii ca urmare a studiului de piata. Singura modalitate de a reusi in afaceri este sa te asiguri ca produsul/serviciul oferit de tine este  acceptat de clienti si exista cerere pentru el. S-ar putea sa ai cea mai buna idee, dar pusa gresit in practica, fara o verificare peliminara, s-ar putea transforma intr-un esec.

Obiectivele studiului de piata pot fi:
Stabileste o lista de intrebari pe baza carora sa poti obtine raspunsuri la obiectivele studiului de piata propuse:
  • Cine sunt clientii tai?
  • Ce cumpara acestia?
  • De ce cumpara anumite produse/servicii?
  • Ce ii va determina pe acestia sa cumpare de la tine?
  • Ce volum de vanzari se preconizeaza?
  • Care este cel mai bun pret pentru produsul/serviciul tau?
  • Ce caracteristici ar trebui sa aiba produsul?
  • Care este cea mai buna locatie pentru produsul/serviciul tau?
  • Exista alte afaceri cu oferta similara?
  • Exista suficienta cerere pentru produsul/serviciul tau astfel incat afacerea ta sa devina profitabila?

Pe langa aspectele prezentate mai sus, pentru a realiza un studiu de piata care sa raspunda nevoilor afacerii tale, stabileste si detalii „organizatorice”, cum ar fi:

  • Bugetul alocat
  • Momentul in care ai nevoie de studiul de piata – primit prea tarziu poate pune in pericol implementarea deciziilor corecte
  • Perioada de timp in care doresti sa realizezi studiul de piata

Rezultatele studiului de piata influenteaza luarea deciziilor cu privire la:

  • Stabilirea pretului
  • Lansarea de noi produse/servicii
  • Pozitionarea brandului
  • Cota de piata
  • Decizii cu privire la implementarea strategiei

Intelegerea problemelor care ar putea influenta studiul de piata te vor ajuta sa stabilesti obiective realiste si realizabile, iar un studiu de piata bine realizat poate contribui la dezvoltarea afacerii tale, ajutandu-te sa iei deciziile corecte inca de la inceput, sa depasesti concurenta si sa-ti intelegi clientii.

Cei mai buni antreprenori sunt conectati in permanenta la informatiile pietei si industriei in care activeaza, incercand sa minimizeze riscurile care le pot afecta afacerea la un moment dat. Studiul de piata este unul dintre cele mai utile documente pe baza caruia poti intelege miscarile din piata si modul in care acestea te pot afecta. Avand un studiu de piata realizat la timp si cuprinzator poti sa actionezi in consecinta protejandu-ti afacerea.

CE SA FACI IN CONTINUARE