Valorile Afacerii

Valorile afacerii ar trebui sa fie in centrul fiecarei actiuni. Acestea sunt ceea ce reprezinta afacerea ta, filozofia, motivul de a fi. Valorile afacerii tale te vor ajuta sa ghidezi afacerea, managementul ei  si echipa in directia corecta.

Studiile au demonstrat ca afacerile care au rezistat de-a lungul timpului sunt acelea care au avut la baza valori dupa care s-au ghidat.

Dezvoltarea Si Definirea  Valorilor Afacerii

Valorile pot fi:

Principii si credinte personale – de exemplu, integritatea, perseverenta, determinarea, inovatia, respectul, pasiunea si echitatea;

Credinte si atitudini pe care tu si echipa ta le aveti in comun – modul in care ar trebui sa se comporte oamenii, modul in care trebuie sa se comporte managerii, modul in care ar trebui sa se realizeze scopurile;

Comportamentul  afacerii tale in mediul de afaceri – care este practica de afaceri acceptabila? Din punctul de vedere al clientilor, valorile sunt tipul de serviciu pe care acestia se astepta sa il obtina atunci cand interactioneaza cu  afacerea ta.

Un set de valori clar, inteles si aplicat de toata echipa, sta adesea in spatele afacerilor de succes. Valorile trebuie aplicate, in sensul ca orice afacere trebuie sa spuna ceea ce crede si sa creada ceea ce spune, sau, daca nu, sa nu spuna nimic.

Mai jos am facut o lista cu cateva exemple de valori generale pe care afacerile le implementeaza. Trebuie sa decizi care este setul de valori pe care doresti sa-l adopte afacerea ta, tinand cont de faptul ca acestea vor deveni fundamentul pe afacerea ta va opera. Dupa ce decizi care valori sunt cele mai importante, ai grija sa fie usor de comunicat, de recunoscut si de evaluat:

Responsabilitate – presupune ca afacerea este responsabila pentru toate atiunile sale si isi respecta promisiunile, pentru ca promite doar ceea ce stie ca poate livra si acest lucru se aplica de la fabricarea, dezvoltarea si transportul produselor pana la asistenta post-vanzare. (credinta, caracter, onoare, integritate, puritate, simplitate, statornicie)

Comunicare –  comunicare deschisa, onesta si permanenta,  demonstrata prin intermediul politicii usilor deschise. Se pune valoare pe lucrul in echipa pentru rezolvarea problemelor si satisfacerea nevoilor clientilor.

(claritate, onestitate, respect, veridicitate, intelegere)

Loialitate fata de clienti – relatia cu clientii este una de crestere si respect reciproc. Clientii se bazeaza pe afacerea ta ca fiind specializata in piata in care actioneaza, acesta fiind motivul pentru care lucreaza cu tine. Pentru a arata respectul pentru acest lucru, afacerea ta se angajeaza sa ofere servicii de calitate pentru imbunatatirea afacerii clientilor sai. (grija, concentrare, scop, valoare)

Corectitudine si integritate – corectitudine si respectarea celor mai inalte standarde etice. Clientii sunt tratati cu onestitate, consecventa, respect, curaj si, mai presus de toate, corectitudine. (importanta, coerenta, curaj, autenticitate, loialitate, mila, moderatie, obiectivitate, etica muncii)

Relatii umane – echipa este cel mai important lucru, aspiratiile ei sunt foarte importante si afacerea ta incearca sa creeze un mediu in care acesta sa-si poata atinge potentialul maxim. Membrii echipei sunt rasplatiti, iar realizarile recunoscute. Este incurajata invatarea continua si dezvoltarea oamenilor pana cand acestia ating cel mai inalt potential. Membrii echipei sunt tratati cu corectitudine si demnitate. (recunoastere, curtoazie, dezvoltare, umilinta, bucurie, rabdare, respect, rasplata, recunostinta)

Inovatie – pasiune pentru ceea ce facem, iar rezolvarea problemelor cu care se intalnesc clientii reprezinta cel mai important aspect al afacerii. Este incurajat spiritul antreprenorial si asumarea riscurilor rezonabile. (incredere, creativitate, flexibilitate, pasiune, perseverenta)

Calitatea vietii – recunoasterea nevoii de echilibru intre viata profesionala si cea personala.  (generozitate, liniste, rugaciune, respect, sensibilitate)

Pentru a avea un impact asupra afacerii tale, trebuie sa faci ca valorile asumate sa faca parte din tot ceea ce face afacerea ta. Unele masuri pe care le poti lua in sensul acesta sunt:

  • Apara in mod consecvent valorile afacerii tale – fi indraznet – poti decide sa nu mergi pe calea care aduce beneficii pe termen scurt, dar nu se aliniaza cu imaginea mare;
  • Vorbeste in mod regulat despre valorile afacerii tale;
  • Fa din valorile afacerii tale un criteriu cheie in recrutarea si promovarea personalului;
  • Instruieste echipa cu privire la valorile-cheie ale afacerii tale;
  • Incurajeaza echipa sa vorbeasca despre incalcarea valorilor;
  • Fa valorile afacerii tale cunoscute, atat personalului cat si clientilor. Include-le in regulamentul intern, pe intranet si pe site-ul tau, afiseaza-le la locul de munca si in zonele comune, foloseste-le in instruirea personalului etc.;

Pentru mai multe informatii citeste si: