Ce este planul de vânzări?
Un plan de vânzări este documentul în care îți stabilești obiectivele de vânzări și dezvolți strategiile prin care să le îndeplinești.
Prin realizarea unui plan de vânzări planifici modul de creștere a veniturilor și stabilești o serie de indicatori de performantă, pe care, dacă îl îndeplinești, poți stabili gradul de succes al afacerii tale.
Planul de vânzări este răspunsul la întrebările Cine?, Unde?, De ce?, Când? și Cum? care te vor ghida spre atingerea obiectivelor tale de vânzări. Este un tablou al vânzărilor anterioare, a situație pieței și a nișei în care activezi, iți arată cine sunt clienții tăi, modalitățile prin care îi pot găsi și cum poți interacționa cu aceștia și cum le poți vinde produsele sau serviciile tale.
Prin realizarea unui plan de vânzări vei putea să:
- Definești țintele de vânzări;
- Să stabilești strategiile de vânzare în funcție de piața ținta;
- Să identifici cele mai bune tactici de vânzări pentru echipa ta;
- Să-ți motivezi echipa de vânzări și să le oferi un punct de plecare pentru activitatea lor;
- Să stabilești bugetul de care ai nevoie pentru a aplica planul de vânzări;
- Sa revizuiești periodic statusul planului de vânzări (prognozat vs realizat);
Descarcă aici ghidul Planului de Vânzări in format Word:
Model Plan de VanzariCE SĂ FACI ÎN CONTINUARE
Citește și: