Planul de Continuitate a Afacerii (Ghid Gratuit)

Planifică Acum Și Protejează-Ți Afacerea

Ce înseamnă planul de continuitate a afacerii?

Continuitatea afacerii înseamnă o bună planificare în fața riscurilor asigură supraviețuirea afacerii. Realizează planul de continuitate a afacerii din timp si vei avea toate instrumentele necesare pentru asigurarea funcționării afacerii tale și în perioadele de criză.

Supraviețuirea și rentabilitatea afacerilor necesită o bună planificare, un bun management, încredere în sine și muncă asiduă.

De asemenea, supraviețuirea este asigurată și de o bună planificare pentru contracararea efectelor evenimentelor neașteptate atunci când afacerea ta, pe lângă presiunile pieței, trebuie să facă față și  unor situații care nu pot fi controlate.

La un moment dat, este posibil ca și afacerea ta să fie expusă unei crize (fie că este provocată de un dezastru natural, incendiu, criză de sănătate etc), care poate avea implicații atât la nivel profesional cât și la ce personal, afectând atât siguranța ta cât si pe acelor care colaborează cu tine, fie că sunt salariați sau colaboratori.

Planificarea modului de răspuns la dezastru și asigurarea continuității afacerii tale  sunt unele din cele mai importante acțiuni pe care trebuie să le iei. Capacitatea afacerii tale de a-și reveni și de a se recupera post criză depinde de cât de bine ai planificat aceste aspecte.

Dacă ești pregătit pentru un incident de orice fel, impactul acestuia va fi mai mic, recuperarea mai rapidă și mai ușoară asigurându-ți o poziție mai bună în piață, cu posibilitatea atingerii obiectivelor pe termen lung.

O bună planificare ca răspuns în fața unei crize are chiar avantaje: creșterea încrederii clienților și îmbunătățirea reputației afacerii.

Ce sa faci?

Cunoaște-ti afacerea  

Înțelege cum funcționează afacerea ta și operațiunile vitale pentru a asigura funcționarea continuă a acesteia;

Identifica riscurile

Identifică riscurile cu care afacerea ta s-ar putea confrunta;

Analizează riscurile

Care este probabilitatea ca aceste riscuri să apară? Care ar fi impactul?

Evaluează riscurile

Analizează  riscurile și stabilește acțiunile necesare pentru minimizarea acestora;

Stabilește un plan de urgență

Realizează un plan pe baza căruia să acționezi în perioada crizei și după;

Asigura continuitate afacerii

Planifică ce va trebui făcut pentru ca afacerea ta să fie din nou în funcțiune.

Concluzii

Planificarea continuității afacerii tale ar trebui să facă parte din activitățile tale zilnice. O bună planificare înseamnă o afacere bună. Analizând în mod regulat planurile de continuitate, vei avea șanse mari de a reduce riscurile, de a gestiona orice incident și de a merge mai departe.

Resurse

Antreprenoriat101.ro a realizat un ghid pentru realizarea Planului de Continuitate a Afacerii care poate fi utilizat de antreprenorii care nu au timpul necesar sau resursele financiare pentru a apela la firme specializate în vederea întocmirii unui plan extensiv, necesar planificării reluării activității în cazul apariției unor crize care pot determina întreruperea operațiunilor zilnice.

Ghidul își propune să te ajute să transpui teoria în practică, explicând pas cu pas cum poți implementa Planul de Continuitate pentru afacerea ta.

Resursele prezentate în acest document sunt ușor de utilizat, administrat și implementat. Astfel, poți să aplici același model de planificare pe care îl utilizează și companiile mari, dar cu resurse mult mai mici din partea ta. Planul de Continuitate a Afacerii propus de noi este ușor de utilizat și nu vei avea nevoie de cineva specializat pentru realizarea lui.

Descarcă aici ghidul in format Word:

Abonează-te și descarcă gratuit resursele solicitate!

Loading...

CE SĂ FACI ÎN CONTINUARE

Citește și:

COVID-19: Cash Flow Management – ghid gratuit

COVID-19: Cash Flow Management

Strategii Pentru a Rezista Problemelor de Cash Flow pe Timp de Criza

Studiul De Piață – Principii De Baza