Cunostinte Si Abilitati Necesare Unui Antreprenor

Pentru a incepe o afacere vei avea nevoie de o serie de  cunostinte si abilitati. Cel mai bine este sa identifici care sunt domeniile in care trebuie sa te perfectionezi  pentru a activa in domeniul in care doresti sa-ti deschizi afacerea si sa incerci sa-ti dezvolti sau imbunatatesti performantele.

Este esential sa ai urmatoarele cunostinte si abilitati:

Planificare si management de proiect

Inceperea unei afacerei presupune ore intregi de planificare si abilitatea de a gestiona proiecte multiple. Chiar daca la nivelul unei afaceri mici pare simplu, gandeste-te ce trebuie sa stii, de exemplu,  pentru a avea un website pentru afacerea ta sau ce sa discuti cu agentia imobiliara pentru a identifica cel mai bun spatiu, cu negocierea celor mai bune conditii. Totodata, pentru a putea functiona, trebuie sa intelegi cum sa-ti organizezi procesele si fluxurile operatiunilor de zi-cu-zi, sa stabilesti daca ai nevoie de politici si proceduri specifice domeniului in care activezi. Gestionarea resurselor de care dispui este un alt tip de proiect pentru care trebuie sa fii pregatit, sa stii cum sa-l planifici si admnistrezi – la acest capitol trebuie sa ai in vedere timpul, capitalul si resursele umane pe care trebuie sa intelegi cum sa le utilizezi eficient astfel incat sa-ti poti atinge obiectivele.

Rezolvarea problemelor dificile sau complexe

Chiar daca esti pregatit si planifici totul pas cu pas, trebuie sa te astepti sa intampini si aspecte mai putin placute. Pregateste-te sa le rezolvi prin decizii corecte, luate sub presiune.

Networking

Pentru a-ti dezvolta afacerea este bine sa incerci sa petreci cat mai mult timp cu cei care au aceleasi interese sau au idei similare cu tine. Este important sa aloci timp pentru a te intalni cu aceste persoane, sa iti promovezia facerea sau sa te faci cunoscut. Participa la evenimentele de afaceri (networking, conferinte, targuri) din orasul tau, incearca sa cunosti cat mai multe persoane. Lasa datele tale de contact si incearca sa mentii o buna relatie cu cei pe care ii cunosti astfel. O idee este sa te inscrii in asociatiile profesionale specifice domeniului tau de activitate.

Management financiar

Nu este suficient sa crezi ca daca ai angajat un contabil, tu nu trebuie sa intelegi cum sta afacerea ta din punct de vedere financiar. Sa stii sa-ti administrezi eficient finantele este critic pentru afacerea ta. Trebuie sa poti planifica fluxurile de numerar (cash-flow) sau sa previzionezi vanzarile, sa  intelegi indicatorii financiari specifici afacerii tale si ai domeniului in care activezi, astfel incat sa poti monitoriza corect evolutia veniturilor si cheltuielilor.

Avand cunostinte solide de management financiar poti sa-ti conduci afacerea in mod profitabil protejandu-ti astfel investitia.

Abilitati de comunicare si negociere

Pentru a-ti putea desfasura activitatea vei avea nevoie sa negociezi cu furnizorii, clientii, angajatii sau finantatorii. Intotdeauna sa ai in vedere faptul ca modul in care comunici cu acestia trebuie sa te reprezinte si sa te ajute sa construiesti relatii solide cu partenerii de afaceri.

Leadership

Atunci cand afacerea ta se bazeaza pe echipa, cunostintele de leadeship sunt extrem de importante. Trebuie sa gasesti resursele necesare motivarii echipei pentru a obtine cele mai bune rezultate si sa imbunatatatesti productivitatea.

Delegare si managementul timpului

Tu, proprietarul afacerii, trebuie sa te concentrezi pe activitatile care genereaza venituri. Identifica acele activitati pe care le poti delega sau externaliza, astfel incat sa ai suficient timp pentru activitatile ce aduc continuitate afacerii tale.