Transformă-ți  Ideea Într-o Afacere De Succes

Cum iți transformi ideile într-o afacere de succes?

Începerea unei afaceri de succes aduce multe satisfacții dar și provocări, iar pentru a te asigura că afacerea ta va reuși, trebuie să înțelegi pe deplin ceea ce presupune acest fapt – transformarea unei idei într-o afacere de succes.

Este important să aloci suficient timp pentru a studia atent industria, cererea și oferta pentru produsele și serviciile oferite de tine, să cunoști prețurile practicate de concurență versus costurile tale de achiziție sau producție, să-ți faci toate calculele de profitabilitate, luând în considerare mai multe scenarii și să-ți planifici fiecare etapă a afacerii înainte de marea deschidere.

Stabilește înainte de începerea activității cu cine vei colabora  sau cum îți vei organiza contabilitatea, dacă ai nevoie de un avocat să te reprezinte sau să-ti ofere consiliere cu privire la diverse chestiuni ce pot apărea atât în perioada de pregătire a afacerii cât și după.  Este foarte important să-ți faci un plan de afaceri. Cel mai bine ar fi să-l faci tu pentru a fi pe deplin conectat la afacerea ta, iar studiul de piață ar trebui să te ajute să identifici dacă există cerere pentru produsele sau serviciile pe care urmează să le oferi pe piață.

1. Alege-ți colaboratorii 

Când începi o afacere este esențial să ai acces la informații corecte. Considerațiile sau opiniile profesionale pe care le poți primi de la un consultant de afaceri, avocat sau contabil te pot ajuta să începi afacerea cu riscuri minime din punct de vedere legal, financiar sau de afaceri.

!Când selectezi consultanții este bine să soliciți informații clare despre tarifele practicate de aceștia. Verifică dacă sunt oferite diverse modalități de plată și alege-o pe cea care este convenabilă pentru afacerea ta (de exemplu, unele firme practică abonamentul lunar, altele solicită plata per serviciu, caz în care, dacă plătești toată suma negociată într-o singură rată poți beneficia de reduceri ). Să nu te lași atras în capcana celui mai mic preț, deoarece în multe cazuri un preț mai mic poate indica o experiență mai redusă a consultantului. Gândește-te că un profesionist te poate ajuta să ieși din situații dificile, așa că încearcă să-l găsești pe cel care este cel mai potrivit pentru tine.!

2. O Afacere de succes începe cu un plan de afaceri corect

Planul de afaceri pe care îl realizezi trebuie să aibă la bază propria ta viziune, deoarece acesta va fi practic ghidul tău pe parcursul diferitelor etape ale implementări ideii de afaceri. Totodată, trebuie să ai în vedere faptul că, un plan de afaceri bine realizat te poate ajuta să obții o finanțare sau, de ce nu, te poate ajuta dacă vei dori să-ți vinzi afacerea.

In planul de afaceri sunt conținute, de obicei, informații care se pot găsi și în planul de marketing, în studiul de piață ori în situațiile financiare numai că, agregate într-un singur document pot oferi cititorului o imagine completă asupra afacerii. Nu uita să incluzi în planul de afaceri următoarele informații: sumarul executiv, descrierea afacerii, informații despre piață, planul de marketing, informații despre acționariat și angajați, planul operațional, financiar sau planul strategic.

Pornind de la informațiile mai sus, încearcă să întocmești planul de afaceri.  Găsește un model pe care să-l utilizezi pentru afacerea ta aici. Descarcă-l și utilizează-l ori de cate ori ai nevoie.

Solicită, dacă consideri că este necesar, ajutorul contabilului sau avocatului pentru a utiliza informații reale în planificare.

Odată făcut planul de afaceri, acesta nu trebuie abandonat ci trebuie revizuit periodic, astfel încât să reflecte situația reală a afacerii.

Utilizează planul de afaceri ca pe un ghid operațional și te va ajuta să identifici oportunitățile, riscurile potențiale și să iei masurile necesare.

3. Studiul de piață te ajută să înțelegi nișa în care vei activa

Te ajută să-ți înțelegi clienții, concurența și piața în care activezi și care îți furnizează informații despre:

  • Clienți: cine sunt aceștia, care sunt nevoile lor și cât sunt dispuși să plătească pentru produsul/serviciul oferit de afacerea ta;
  • Concurența: cine este concurența ta, ce vinde și la ce preț;

Făcând un studiu de piață vei putea să iei decizii cu privire la prețuri și promovarea produselor/serviciilor oferite. Vei putea decide locația pentru afacere și cum să concurezi cu celelalte afaceri similare.

Ca și în cazul planului de afaceri, studiul de piață trebuie refăcut periodic și acționat în concordanța cu schimbările identificate la nivelul clienților, concurentei, pieței și chiar industriei.

Află mai multe despre studiul de piață, despre stabilirea profilului concurenței sau al clienților tăi aici.

4. Înțelege industria în care acționezi

Sunt foarte mulți factori care pot influența în bine sau în rău evoluțiile unei industrii. Încearcă să înțelegi care sunt condițiile politice, economice, legislative, sociale sau culturale și cum iți pot influenta acestea afacerea. Pentru a rămâne informat, citește publicații de specialitate, participă la evenimente de afaceri cu teme de interes pentru domeniul în care activezi.

Verifică și ghidul nostru pentru realizarea unui studiu de piață astfel încât să înțelegi mai bine cum poți obține informații corecte și relevante despre indicatorii economici, factorii demografici sau datele statistice specifice industriei tale.

CE SĂ FACI ÎN CONTINUARE

Citește si:

Etapele Începerii Unei Afaceri

Planul de Afaceri – Definiție, Structura, Conținut

ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER PENTRU MAI MULTE ARTICOLE SIMILARE